News Station and US News

  • The News Station and US News

    The news station is a radio network that specializes in news. In 1994, the NBC Radio Network shut down its weekend music service, NBC Monitor, and launched News & Information Service, the first nationwide all-news radio network. Despite its success, the service eventually shut down due to cost-cutting measures. In the years that followed, the Associated Press launched its own all-news radio network, AP All-News Radio, with affiliates throughout the country. The station advertised itself as “The News Station.” The format was discontinued in 2005, but the AP continues to offer top-of-the-hour updates, which is streamed online 24 hours a day.

    Corus Entertainment’s “All News, All the Time” format

     

    Corus Entertainment was a Canadian broadcaster and nyhetsradio operator, which owned and operated several radio stations in the country. Its flagship network, CKO, broadcast news programming and had local coverage from across the country. It used the “All News, All the Time” format, and attributed it to the Ruby Tower in Manila.

    Corus Entertainment first launched a 24-hour news radio station in Vancouver called NW2, which is now known as CHMJ. It shared resources with sister station CKNW but did not gain mass appeal. In 2001, Corus acquired two radio stations in Montreal: CINW and CHMJ.

    Westinghouse’s “All News, All the Time” format

     

    Westinghouse, the parent company of CBS, purchased the station in 1995 and turned it into sister stations, WINS and WCBS. WINS is more aggressive in its reporting and has stronger ratings in the New York City market. WCBS, meanwhile, has a more conversational style and does better in suburban areas. Despite the differences in their programming styles, both remain highly rated and are among the nation’s largest-billing radio stations.

    Initially, critics argued that WINS’ all-news format would fail, but the station eventually became a hit. While many critics deemed WINS an ineffective format, Westinghouse invested heavily in the concept. In addition to WINS, it flipped two other stations to an all-news format. WINS and WCBS competed with each other for listeners, and CBS expanded their all-news format to other owned stations.

    Cumulus Media’s all-news format

     

    The Telecommunications Act of 1996 removed ownership restrictions for radio stations. The new law allows a single company to own multiple stations. In 1997, a group of institutional investors formed Cumulus Media, Inc. and it purchased radio station clusters in smaller and medium-sized markets. The company went public on June 26.

    Cumulus’s stock price fell in the first quarter of 2000. The company reported a loss of $0.20 per share. However, the company also reported an increase in broadcast cash flow of $12.3 million. Despite these improvements, Cumulus still lost a large portion of its value. The company was also accused of accounting improprieties. As a result, it restated earnings for the first three quarters of 1999. This caused many investors to question the company’s financial statements and it was later sued for misleading investors.

    NBC 5/KXAS’s format

     

    NBC 5/KXAS’s format is a hybrid of a traditional television news station and an Internet portal. The station’s website offers news reports, information on its staff, and other content. In 1997, the station expanded its Internet offerings and began delivering news alerts via e-mail.

    The station began as NBC 5 News and was renamed NBC 5 in November 1999. The station’s format changed a few times over the years. It changed from a 24-hour format to a half-hour format in November 1999. The station has also changed its name several times. It was formerly known as NBC 5 Texas.

    XETRA’s format

     

    XETRA was the first station in the United States to provide 24-hour news coverage without special programming, and its format was essentially an all-news station. They had no outside reporters and based their news coverage on the AP and UPI wire services. Today, XETRA is a successful news service that has been broadcasting for 25 years.

    XETRA’s first broadcast was on January 7, 1934, from the Agua Caliente resort in Tijuana. In the beginning, the call letters were XEAC, and they were broadcast at a frequency of 820 kHz on the AM band. In 1936 and 1938, it was owned by Jorge Rivera. In 1941, the station changed frequencies to comply with the North American Regional Broadcast Agreement. The station then shifted to 690 kHz.

    NBC Palm Springs’ format

     

    NBC Palm Springs is a local television station that provides news updates to the community. It broadcasts 4.5 hours of news during the week and 1.5 hours on weekends. The station’s news anchors are professional and work hard to bring the community grand coverage. In addition to providing daily news updates, the station also features a variety of programs.

    The station is owned by Entravision Communications. It is a sister station to MyNetworkTV affiliate KPSE-LD and shares a studio facility on Parkview Drive. The station’s transmitter is located on Edom Hill in Cathedral City.

Back to top button